Tuesday, July 28, 2009

Reclama buna = Viral?

Manafu publica o intrebare foarte pertinenta pentru noile trenduri in comunicare.

Pornind de la un super hit viral Evian (nu e primul), el se intreaba ce se intampla cu reclamele care nu ajung virale. Nu sunt ele bune?

Un comentariu raspunde: viralul se poate raspandi cu viteza, dar poate sa nu genereze nimic altceva decat placerea unui spot funny. O reclama buna e cea care vinde, indiferent cat de virala e sau nu.

Eu as zice asa: depinde ce vrei sa obtii si cu cine vorbesti. Spoturile la Unirea poate ca au devenit virale. Habar n-am. Nu stiu cat de tare s-a raspandit, da' cert e ca e pe youtube. Acuma ce ma indoiesc e ca cei care s-au distrat cu clipul pe net sunt consumatorii Unirea. As paria mai degraba ca cei care intr-adevar consuma Unirea si care au devenit consumatori in urma reclamei, nu au facut asta pentru ca devenise virala.
Nu mai vorbesc de minunea cu salam sasesc.

La Evian... pe de alta parte... n-am uitat nici clipul cu bebelusii in apa. Si stiu sigur ca asociam foarte bine marca cu imaginea.
In plus intentiile de comunicare pot fi extrem de variate: de la a genera cresterea vanzarilor (in mod numarabil clar) pana la a populariza un brand.
E demonstrat ca prezenta in campul nostru de perceptie, fie si periferic, a unui stimul, nu ramane neprocesata. Cu atat mai mult cu cat stimulul se impune pozitiv.
Posibil ca maine nu voi cumpara Evian. Dar raman cu numele in cap si cu o imagine pozitiva despre marca.

Ce as mai zice in plus e ca de fapt multe din reclamele bune devin "virale", daca ne gandim si ca perpetuarea unor replici printre bunicile din parc e tot o forma de viral. Dar nu toate reclamele care isi ating scopul devin virale.

No comments:

Post a Comment