Thursday, December 29, 2011

Cadoul perfect e un pulover

...Sau pantaloni de trening.
Anul ăsta am primit cadou răspunsul unei întrebări pe care mi-o pun de atâția ani, că nu-i mai știu începutul. Curele din piele fină cu măsuri estimate, cărți ochite prin biblioteci, filme noi, și în același timp clasice și nemuritoare (cât să merite să le ai pe dvd), toate acestea să fie cumpărate de beneficiarii lor în propriile demersuri de răsfăț.

Fiecare sezon cu cadouri e o vânătoare de concepte abstracte exprimate virtuos în obiecte. Cred despre tine că ești o persoană deșteaptă, cultă și rafinată, așa că, după ce am pierdut vremea prin librării până la epuizare, îți voi înmâna victorioasă „Noblesse oblige”. Carte frumoasă în sine, cu mesaj, cu substanță.
Am încercat demult și varianta cărților fără mesaj. Numai așa, că am văzut eu că a apărut. Dar, când primești o carte, nu poți să nu te intrebi de ce a ales-o pe aia. Așa am făcut că am dăruit bunei prietene „Rătăcirile fetei nesăbuite” și ea a primit un mesaj care nu era acolo.

Așadar, mă străduiesc. Cu cât obiectele sunt mai elevate, rafinate, complexe, cu atât mesajul lor e mai solid. Biletele la balet au avut un întreg discurs de spus în tăcerea lor cuminte: mulțumescuri, atenția la pasiuni de o viață, corelația dintre monumentalitatea evenimentului și aceea a gestului...

Și în tot acest timp, cadoul perfect, cuminte, întotdeauna util și aducător de bunăvoință, era un pulover. Unul moale și ușor.
Puloverul nu prea poți să îl mai ai deja (decât printr-o antologică coincidență). Îți trebuie că e iarnă și frig. Alea de anul trecut au făcut probabil scame pe la coate.

Cărțile le mai poți avea, filmele la fel, mesajele lor pot fi mai multe decât ai găsit tu. Nu te poti sustrage mesajelor neplanificate ale cadourilor tale, decât spunând, așa cum a declarat pe atunci iubitul meu, la primul nostru Crăciun: „E doar un inel. Dar n-are nicio semnificație!”.

Puloverul nu se joacă cu abstractizările. El nu ascunde nimic. Spune simplu: mi-ar plăcea să-ți fie cald.

1 comment:

  1. Deci tu ai primit puloverul si Sergiu pantalonii de trening?...
    Sunt sigura ca-ti place pulovarasul, te si vad imbracata cu el, mangaind umarul cu obrazul si simtindu-te protejata, la caldurica.

    ReplyDelete